Ennek az ételnek a rövid története annyi, hogy csúfos vereséget szenvedtem a túrógombóccal szemben, amit még a bableves mellé akartam másodiknak elkészíteni. Ezt itt jól meg is írtam, és nem sokkal később kiderült, hogy van, aki olvassa a blogot!!! Egyik kedves kolléganőm ugyanis a blogbejgyezés posztolása után úgy jött az iskolába, hogy mindenképpen írjak rá, mert neki elronthatatlan 15 perces túrógombóc receptje van! JACKPOT!

Hozzáteszem, némi fenntartással indultam a receptnek, ami váltig állította, hogy nem kell pihentetni a túrós masszát, úgyhogy én nem is hittem neki, és pihentettem egy kicsit, de csak amíg a víz felforrt a főzéshez. És láss csodát, tényleg egyben maradtak a gombócok, és ráadásul elég nagyok is lettek!

És még az ízük is jó volt, úgyhogy így el is készült a „valami, amit korábban már kipróbáltam, de nem sikerült” kategória. Amúgy ez is egyik gyerekkori kedvencem, de – a közhiedelemmel ellentétben – én gyerekként is szerettem enni, úgyhogy marad még étel ahhoz a kategóriához is.

A híres, tényleg 15 perces recept pedig ez:

túrógombóc

Cottage cheese balls – the ones I finally managed to make!

The really brief story of this dish is that while preparing the bean soup I decided to make cottage cheese balls as main, and I messed it up big time. Of course I had to make a note of it in the blogpost, and turns out people actually read the blog!!! How do I know? One of my dear colleagues greeted me some days later by saying she has an easy recipe which nobody can mess up (challenge accepted! 😀 ). Needless to say, I was excited!

I have to say I had my reservations about the recipe, since it said the cottage cheese balls would be ready in 15 mins… (Just to compare: other recipes for the same dish tell you to let the cottage cheese mixture sit in the fridge for at least 2 hours… You get the idea why I didn’t trust the recipe full on) So I had to have my own way of course, and just to be sure I let the mixture sit in the fridge while I was waiting for the water to boil. And guess what?! Everything turned out just fine, and the taste was amazing, too!

So, I pronounce the „something you tried but didn’t manage before” category done. To be honest, this is also one of my childhood favourites, but – contrary to popular belief – I liked to eat even as a child, so there are still more for that category.

And now on to the famous 15 minute recipe:

cottage cheese balls

Save

