Nos, ez az étel teljesen véletlenül készült el… Mármint, nem úgy terveztem, hogy felkerül a blogra, de aztán rájöttem, hogy végülis ez is nemzeti étel.

Hogy őszinte legyek, nem indultam túl nagy elvárásokkal ennek az ételnek, mert bár már nagyon sokszor ettem ilyet, sosem gondoltam, hogy különösebben extra étel. Angliában ugyanis kicsit máshogy néz ki… Pl sosem láttam benne zöldséget, és a szaft is… hát az is előre csomagolt. Ebben viszont nem! Szóval nagyon kellemes meglepetés lett a végeredmény, és bár kicsit hosszadalmas elkészíteni, egyáltalán nem mondanám bonyolultnak. Csak sok lépésből áll.

Ezt a receptet vettem alapul, és annyit változtattam, hogy néhány alapanyag mennyiségét elfeleztem (ennek legfőbb oka az volt, hogy kb csak fél kg hús volt itthon…), illetve a krumplit ismét karfiolra cseréltem. Egyébként szerintem a karfiolpürét sokkal könnyebb elkészíteni, mint a krumplipürét, bár az is igaz, hogy krumplipürét egyedül kb életemben egyszer készítettem…

Most egy kicsit nehezebb volt a pontos értékeket megadni, mert nem nagyon méricskéltem főzés közben, mivel úgy gondoltam, ezt „csak úgy, simán” főzöm, nem lesz belőle receptkártya… De lett.

Úgyhogy akkor itt is van:

Barbi & Zsuzsi cooking challenge(2)

P.S.: Nem, nem haldoklik a blog, csak sok a dolog mostanában. És véletlenül Barbinak és nekem is pont egyszerre jött össze minden 🙂

Shepherd’s pie – national dishes 5/6

So this meal was basically an accident… I mean I didn’t plan to post it on the blog, but then I realised it was also a national dish.

To be honest I didn’t have high expectations regarding this dish, because having had it many times before I didn’t think it was something extraordinary. The ones I had in England looked a lot different… For example I don’t remember ever having had veggies in it… and the gravy… that was also pre-made. But not in this one! It turned out to be a nice surprise, and even though it takes quite a long time to prepare, I don’t think it’s too complicated. There are just many steps.

I used this recipe, and only changed some amount. I halved the amounts of some of the ingredients (the main reason being that I only had half a kilo of meat in my freezer), and I also made mashed cauliflower instead of potatoes again. By the way, I’m pretty sure it’s easier to make mashed cauliflower than potatoes… though I have only made mashed potatoes once…

It was a bit more difficult to write exact amounts for the recipe, because I didn’t really measure the ingredients, as I didn’t think it would end up becoming a recipe card. Buti t did.

So here it is:

Barbi & Zsuzsi cooking challenge(1)

P.S.: No, the blog is not dying, we’ve just been quite busy recently. Unfortunately both Barbi and I have a lot to do these days 🙂

