Honnan tudod, hogy nehéz heted volt? … Pl onnan, hogy még a főételbe is alkoholt akarsz rakni.

Múlt héten, miután már kedden láttam, hogy a következő napok nem lesznek épp a legkönnyebbek, úgy döntöttem, eljött a „valami, amiben alkohol van” étel ideje. Hosszas keresgélés után emellett a recept mellett döntöttem, és egész jó lett a végeredmény. Ja, és az alkoholt sem aprózta el a történet. (A másik recept, ami nagyon tetszett, az egy whiskey szószos csirke volt. Végül azért vetettem el az ötletet, mert ott meg kellett volna gyújtani a whiskey-t, és hát erre max egy tűzoltó közvetlen közelében lettem volna hajlandó.)

Érdekes, és új kombinációnak tűnt a spenót és a csirke, kíváncsi voltam, mi lesz belőle. Nem vagyok egy spenót rajongó, de ebben az állapotában kimondottan ízlett. A szószról annyit, hogy mivel száraz fehérbor kell vele, kicsit savanykás lesz az íze, amitől én először megijedtem, de végül kiderült, hogy nem is rossz.

Szóval az ízek terén elég jó a recept. Amivel én vitatkoznék, az a megjelölt sütési idő… Nekem valahogy nem akart átsülni kétszer 5 perc alatt a hús (nem is értem…), szóval mindenképp azt javasolnám, hogy jóval tovább süssétek a húst. Bár, ahogy azt már korábban is mondtam, erősen paranoiás vagyok ebből a szempontból, de ebben az esetben nem tűnt alaptalannak a gyanúm. Tényleg nem sül át ennyi idő alatt (de még hosszabb idő alatt se biztos, én alapból tovább sütöttem), úgyhogy végül „kétszersült” lett a hús, mert utólag még pirítottam egy kicsit, a biztonság kedvéért. És úgy már tényleg finom puha és omlós lett.

Ja, és tudtátok, hogy a „florentine” azt jelenti, hogy spenót ágyon (meg azt, hogy firenzei, de ebben az esetben nem annyira). Én sem. De most akkor már mindenki tudja, legalább valami újat is tanultunk.

És még annyit, hogy azt hiszem új szintre lépett főzőtudományom! Megvettem életem első cserepes petrezselymét, és már annak a leveleit használtam ehhez az ételhez. (Az más kérdés, hogy kb 2 hete él velem, de már haldoklik szegény növény…)

Összességében nem bonyolult a recept, csak tényleg figyelni kell, hogy jól átsüljön a hús. A recept megint elég részletes lett, de talán így érthető.

florentine csirkemell

Chicken florentine – the dish with alcohol in it

How do you know you’ve had a rough week? … Maybe from the fact that you want to have alcohol even in the main course.

Last week was a time when I realised already on Tuesday that the days ahead are not going to be the easiest, so I decided it was a good time to tick the „something that has alcohol in it” item off the list. So after some desperate searching, I came across this recipe, and I quite liked the end result. And the best part? It didn’t go easy on the alcohol either! (The other recipe I really liked was chicken with whiskey sauce, but since the instructions said I would have to actually light up the sauce, I thought that’s not something I’d try without a fireman near me.)

The combination of chicken and spinach made me curious enough to choose the recipe, and I have to say it was quite nice. I’m usually not a huge fan of spinach, but I really liked this version. As for the sauce, that was also a surprise. The dry white wine makes it taste quite sour, which worried me a lot in the beginning, but just keep calm, it’s worth it at the end!

Regarding the flavours, this dish is quite something, and the recipe is perfect. What I’d argue with is the suggested frying times. I’m pretty sure there’s no chicken slice on this earth that would cook through in 5 mins. (maybe a tiny piece) So I’d definitely suggest cooking the chicken A LOT longer, until you are sure it’s going to be nice and soft and everything. I ended up cooking the chicken twice, because as I mentioned earlier I’m paranoid, and because I realised even though I let the meat cook for longer than suggested, it still didn’t seem done to me. But after the second round of cooking it, it became soft and white and everything.

Also, did you know that „florentine” means that the meal is on a bed of spinach (and also that it’s related to Florence, but maybe not in this case)? Me neither. But now we all know, and we’ve learnt something new again. 🙂

Oh, and one more thing! I think I’ve just levelled up in cooking, because I bought my very first parsley plant, and I actually used the leaves in this recipe! (It’s only a side not that it’s been living with me for over 2 weeks now, and it’s visibly dying…)

All in all, it’s not a difficult recipe, just be careful with the cooking times. The recipe turned out to be quite detailed, but I hope it’s understandable.

chicken florentine

 

